Terapia Manualna i Igłoterapia Sucha Punktów Spustowych

Terapia Manualna Punktów Spustowych. Mięśniowo-powięziowy punkt spustowy (Myofascial Trigger Point) to miejsce maksymalnej bolesności w obrębie mięśni, ścięgien i więzadeł. Ich występowanie prowadzi do bólu, wzmożonego napięcia tkanek i słabszego krążenia krwi, a przez to do utraty funkcji i zaburzeń ruchowych. Terapia manualna punktów spustowych skupia się na zmianach w obrębie tkanki miękkiej, anatomii funkcjonalnej i diagnostyce różnicowej z wykorzystaniem palpacji układu nerwowo-mięśniowo-szkieletowego. Leczenie polega na likwidacji punktów aktywnych, korekcji dysfunkcji mechanicznej oraz przywróceniu właściwego wzorca ruchowego. Dokonuje się tego przez odpowiedni ucisk i głęboki masaż, rozciąganie mięśni oraz łączenie tych technik z ruchem.

Igłoterapia Sucha Punktów Spustowych. Efektywna terapia stosowana w leczeniu bólów mięśniowo-powięziowych i jako uzupełnienie terapii punktów spustowych. Używa się w niej pełnych igieł akupunkturowych o średnicy 0,3mm. Celem terapii jest precyzyjne umiejscowienie igły w punkcie spustowym lub napiętym paśmie mięśniowym. Dzięki temu na drodze odruchowej dochodzi do jego rozluźnienia i ustąpienia dolegliwości bólowych. Zabieg igłoterapii często łączy się z terapią manualną i fizykoterapią.

Poznaj stosowane w naszym gabinecie metody fizjoterapii >>>

Metody m.in.

Igłoterapia